Lega Pallavolo Serie A and Sportradar AG, extended the integrity partnership, involving all the clubs of Superleague, Serie A2 and Serie A3 in a big initiative against match fixing.
All the games of the three tournaments will be covered by the Universal Fraud Detection System (UFDS), and reported to Lega Volley. The partnership between Lega Pallavolo Serie A and Sportradar Integrity Services is witnessing the big effort of Leg Volley in avoid this bad attitude, protecting the integrity of the League.
Il progetto formativo si articolerà in una serie di workshop e webinar, condotti dal responsabile Integrity per l’Italia di Sportradar AG., l’avvocato Marcello Presilla, che avranno l’obiettivo di fornire un’informazione ampia e dettagliata su tutte le tematiche relative al tema delle scommesse e del match-fixing, attraverso un approccio che unisce le esperienze dirette – frutto delle attività di intelligence condotte a livello internazionale e nazionale da Sportradar – ed alle conoscenze tecnico-giuridiche, utili a comprendere le conseguenze sul piano personale, professionale e legale per i responsabili degli illeciti. Ampio spazio sarà dato anche al ruolo sempre più centrale dei social media nei meccanismi di approccio agli atleti da parte dei cosiddetti fixers. Tutto ciò al fine di consentire ad atleti, allenatori e dirigenti, di acquisire gli strumenti necessari a individuare ed evitare situazioni e comportamenti contrari alle regole sull’integrità sportiva.
“It’s been a long time we are working together with Sportradar in controlling our matches – said Lega Volley President Massimo Righi – we are always thinkng we are a clubs league, and we have to work on players, staffs and executives from the roots, teaching to everybody, especially to young players, the value of integrity and clean sport challenge”.
Avv. Marcello Presilla – Integrity for Italy of Sportradar AG said: “the partnership with Lega Pallavolo Serie A is a big pride for us, we are working hard on the culture of sport ethic. The integrity of the events is a big value, which involves all the parts of the event, starting from the agonism until the important value of sponsorships and tv rights”.